جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
۰ نفر

یک گزارش جدید از شمال ایتالیا نشان می‌دهد شمار موارد ایست قلبی خارج از بیمارستان در این کشور در میانه بحران کرونا در این منطقه افزایش یافته است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز داده‌های به دست آمده از چهار ایالت شمال ایتالیا منطقه‌ای که خیلی زود در روند همه‌گیری جهانی ویروس کرونا دچار شیوع شدید بیماری شد، نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه در موارد ایست‌های قلبی است.

پژوهشگران می‌گویند در فاصله ۲۱ فوریه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ شمار موارد ایست‌های قلبی پیش از رسیدن بیماران به بیمارستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایشی ۵۸ درصدی پیدا کرده است.

دکتر انریکو بالدی از دانشگاه پاویا و سرپرست این پژوهش می‌گوید در بیش از سه چهارم موارد این ایست‌های قلبی بیماری کووید-۱۹ در بیماران تشخیص داده شده است. یافته‌های این پژوهشگران در ۲۹ آوریل در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

این پژوهشگران درباره علت این اوج‌گیری موارد ایست قلبی می‌گویند ممکن است علت مدت انتظار بیشتر افراد برای رسیدن اورژانس به آنها باشد.

یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، میزان بروز ایست قلبی خارج از بیمارستانی در خانه ۷.۳ درصد و میزان بروز ایست قلبی بدون شاهد ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته این پژوهشگران همچنین زمان میانگین رسیدن کارکنان اورژانس به صحنه ایست قلبی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ سه دقیقه افزایش یافته و نسبت افرادی که بوسیله حاضران احیای قلبی-ریوی شده‌اند ۱۵.۶ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان می‌گویند بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا به شیوه‌های متعددی ممکن است باعث افزایش میزان ایست قلبی شود.

یکی خود بیماری. بررسی‌های مقدماتی نشان داده‌اند که کووید-۱۹ ممکن است باعث افزایش بروز ایست قلبی به علت پاسخ التهابی بدن به ویروس شود.

همچنین فشار وارد آمده بر سیستم مراقبت بهداشتی ممکن است باعث تاخیر در زمان پاسخ آمبولانس‌ها به موارد مشکلات قلبی شود و این زمان انتظار بیشتر فرد را در معرض خطر ایست قلبی قرار دهد.

کد خبر 506986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha